Nastupující mrazivé počasí může kromě jiného způsobit i nepříjemnosti v podobě zamrzlého vodoměru. Postarat se o něj, a to nejen při mrazech, přitom musí majitel nemovitosti.
Za loňskou zimní sezonu řešili technici společnosti ČEVAK a.s. osm desítek takových případů.
„V lepším případě měly vodoměry popraskané jen vrchní sklíčko. Daleko horší byly ale situace, kdy voda vytopila prostory, kde byl přístroj umístěn,“ řekla mluvčí společnosti ČEVAK a.s. Jitka Kramářová.
Doplnila, že počet mrazem poničených vodoměrů byl tentokrát několikanásobně nižší než v předchozích letech. Vliv na menší počet škod měla mírná zima a částečně zřejmě také to, že lidé často pracovali mimo kanceláře, například právě na chatách a chalupách, kde k poničení vodoměrů vlivem nepříznivých klimatických podmínek často dochází. Problému tedy svou přítomností dokázali včas předejít.
„Právě nyní s nástupem prvních mrazíků doporučujeme všem překontrolovat, zda jsou sklepní okna a vodoměrné šachty dobře uzavřené, popřípadě přístroj obalit nepromrzajícím materiálem, například polystyrenem,“ radí Jitka Kramářová.
Správnou péčí o vodoměr si totiž majitel nemovitosti ušetří nejen následné starosti s řešením škod, ale také nemálo finančních prostředků. Výměna poškozeného vodoměru stojí okolo dvou tisíc korun, nepříjemným překvapením pak může být i účet za uniklou vodu.
Pokud vodoměr přece jen zamrzne, lidé by se jej v žádném případě neměli snažit rozehřát otevřeným ohněm. Žár totiž poškodí plastové části vodoměru a přístroj po takovém zásahu většinou stejně nefunguje. Aby byla vzniklá škoda co nejmenší, je lepší, když se zákazníci co nejdříve obrátí na nejbližší povozní středisko společnosti ČEVAK. K dispozici je jim také linka 800 120 112.