Žádost o připojení rodinného domu na vodovodní či kanalizační síť, změna velikosti vodoměru nebo vyjádření k existenci a umístění sítí. Na vyjadřovací portál vodohospodářské společnosti ČEVAK a.s. denně přijde v průměru 160 žádostí. Na více než polovinu z nich získá žadatel odpověď do deseti minut. Portál, který umožňuje rychle a pružně reagovat na požadavky zákazníků, v těchto dnech slaví deset let.
„Do ostrého provozu byl Vyjadřovací portál spuštěn v únoru roku 2014, tehdy jsme ručně zpracovávali téměř deset tisíc žádostí ročně. Od té doby se počet požadavků našich zákazníků zdvojnásobil, přesto je díky tomuto portálu zvládáme zpracovat se stejným počtem zaměstnanců,“ řekl Petr Kestler, vedoucí útvaru vyjadřovací činnosti a GIS ze společnosti ČEVAK a.s.
V současné době je více než 93 procent všech žádostí přijímáno elektronicky právě přes Vyjadřovací portál. Jen velmi málo lidí volí jinou cestu, jak svou žádost vyřídit. „Velká část lidí upřednostňuje elektronickou formu. Žadatelé oceňují zejména to, že nemusí chodit osobně do naší kanceláře, nebo volit zdlouhavou korespondenci. Celý proces vyjádření je tak daleko rychlejší,“ doplnil Petr Kestler.
Portál totiž umí reagovat na základní požadavky automaticky, v takových případech mají lidé odpověď do několika minut. Požadavky, které jsou administrativně náročnější, jako například souhlas k připojení nemovitosti na vodohospodářské sítě, zpracovávají vyjadřovači ze společnosti ČEVAK individuálně a výsledek odesílají žadateli nejčastěji e-mailem.
O tom, že je vyjadřovací portál dobrým pomocníkem, svědčí i to, že jej začaly postupně používat i další dceřiné společnosti skupiny ENERGIE AG BOHEMIA s.r.o., jako VAK Beroun, VS Chrudim, AQUA SERVIS, VHOS nebo Energie AG Kolín.
Vyjadřovací potrál zde